Wednesday, March 23, 2011

Jangan Ego.

Assalamualaikum.

Sejak akhir²ni,aku banyak dengar luahan hati daripada orang sekeliling. Sebetulnya,aku bukan pakar dlm memberi nasihat,sbb kalau tiba giliran aku dan aku duduk di tempat mereka,aku sendiri takkan pernah tahu apa yg harus aku lakukan dan mampukah aku utk hadapinya. * Chewah. Mintakk maap jap,ayat skema. HAHA.

Okeyh. *Serius.

Dalam kehidupan aku sendiri,aku pernah lalui rasa yg teramat sakit bila kehilangan org yg paling rapat,iaitu sahabat. *Opss,bukan pakwe keyh! [^^]v Wahaha

Memang.Peritnya toksah cakap la. Rasa nak guling² seluruh badan. Yelaa,sapa yang tak sedih kan. Ke ada yang gembira bila dia kehilangan orang yang dia sayang,siap p makan aiskrim lagi,dgn gula² kapas tuh. Huhu.

Macam ada sorang nih,dia gaduh dgn pakwe dia. Okeyh,senang cerita macam ni lah,apa yg anda rasa bila orang yg anda sayang duk maki hamun hina kat korang.? Cakap something yg boleh buat korang terguris terhiris bak cili api dipotong tuhh?! Perghh,memang sentap lah kan orang cakap cam tuh. Lepas tuh gaduh tak bertegur sapa. Tapi dlm hati still ada rasa sayang,biar lah macam mana sekalipun. Sbb dah sayang kan,ingat senang ke nak lupa. *Aiceyh!

Takde apa yang mudah dalam hidup ni. Salah satunya bab nak melupakan. Kan?!. Ohh,please say yes!, Hehhe

Aku cakap mudah. Jangan ego. Kalau nk menangis,menangis puas².Kalau bersalah,jgn pernah malu utk say sorry. Kalau betul² sayang,kita takkan mudah utk melupakan. Dan dlm hidup,kita perlu jujur dengan diri sendiri dan hargai mereka disekeliling kita.

Dan kadang² kita jugak perlu akui,apa yang mulut kita luahkan takkan pernah sama dgn apa yang hati kita rasakan. Sbb kita lebih mengetahui apa yang ada di hati daripada percakapan yang terzahir sekadar untuk menyedapkan hati atau menyakitkan hati.

Kita lebih tahu apa yang kita nak kan.!

Nota : Hidup ini mudah,berilah sebanyak mana pun kasih sayang,kerinduan,pengorbanan pada mereka yang benar² menghargai.

* Tengah dengar lagu fobia cinta

Love,
sisilent

0 comments:

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP